Hem / Nyheter / Företagsnyheter / Hur man undviker valfel vid val av stålfat.
Författare: Administration Datum: Jul 21, 2023

Hur man undviker valfel vid val av stålfat.

Bestäm först ståltrummans volym. Om den innehåller vätska beräknas den efter produktens specifika vikt, men 10 % av utrymmet måste lämnas för att förhindra att ståltrumman spricker när den tappas och deformeras, och att produkten spricker på grund av termisk expansion. Om du vill hålla fasta ämnen måste du be tillverkaren av ståltrummor att tillhandahålla en viss volym stålfat för provlastning och sedan omvandla dem till stålfat med önskad volym, men du måste också lämna ett visst utrymme för foder med plastpåsar för att förhindra att stålfat spricker när de faller ur form. Om du vill hålla lågkokande produkter bör du fullt ut överväga att sådana produkter har ångtryck vid en viss temperatur, och vätskeångtrycket ökar med ökningen av temperaturen. Dessutom är det nödvändigt att överväga temperaturskillnaden mellan produktens fyllningstemperatur och den maximala lagrings- och transporttemperaturen som ståltrumman kan möta efter att produkten har fyllts, vilket kommer att orsaka volymexpansion av produkten och orsaka inre tryck i ståltrumma. Summan av dessa två tryck kan inte vara större än det tillåtna inre trycket i ståltrumman, annars kommer ståltrumman att brista. Stålfat tillåts motstå inre tryck, se varukontrollintyget för detaljer, eller kontakta ståltrumstillverkaren. Om användarens fyllningstemperatur är hög måste minimitemperaturen för förvaring och transport beaktas. Temperaturskillnaden kommer att orsaka undertryck i ståltrumman, vilket gör att ståltrumman suger eller kollapsar när den berörs.

För det andra, för att bestämma den inre beläggningen, kan användaren tillhandahålla olika inre beläggningsprover av ståltrumstillverkaren för att utföra ett kompatibilitetsdoppningstest i mer än 6 månader och liknande miljöförhållanden för lagring och transport, för att analysera om beläggningen har förändrats och om pigmentet i beläggningen har lösts upp. Därefter kan användaren bestämma och välja lämplig typ av inre beläggning. Produkter med en fukthalt på mer än 5 % är inte lämpliga för förpackning i epoxifenol-, polytetrafluoretylen- eller ren fenolfärgstålfat. Det finns ett skyddande lager av mineralolja på ytan av skivan utan invändig beläggning, var uppmärksam på påverkan på din produkt. Ståltrumman är gjord av kallvalsad plåt som grundråvara. Eftersom tjockleken på den kallvalsade plåten har ett rullningsfel har ståltrumman ett motsvarande viktfel. Under tillverkningsprocessen av stålfat kommer det oundvikligen att finnas lukter i faten, så kunderna bör vara uppmärksamma när de väljer dem. Den stängda cylinderns spiralfoderrulle bör bestämmas enligt användarens produkt, och olika material bör användas. Användaren kan tillhandahålla foderrullar av olika material av ståltrumsleverantören för att utföra ett kompatibilitetsblötläggningstest i mer än en månad och liknande miljöförhållanden för lagring och transport. Efter att ha analyserat svällningen och deformationen kan användaren bestämma vilken typ av fodermaterial som ska väljas.
Dela med sig:

Komma i kontakt